Viser opslag med etiketten drøm. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten drøm. Vis alle opslag

søndag den 2. marts 2014

Hems




Lige for tiden synes jeg, at hemse (hedder det sådan i flertal?) er så fine! Tænk en lille hule at kravle op i efter en lang dag. En lille hule der er helt din egen, og hvor man rigtig kan gøre det hyggeligt. Jeg ville klart have en masse bøger, lidt lamper med blødt lys og så en masse puder. Dog kan man jo også vende rundt på den normale måde at have en hems på. Man kunne lave den til et lille kontor eller måske endda sit klædeskab. Så fik man jo også lige pludselig et walk-in-closet. Tænk en gang alle de muligheder!

mandag den 20. januar 2014

At bo på landet


Jeg forsætter i samme tema som sidst. Nu er mine tanker dog blevet draget mod det flade landskab, med bølgende marker, et væld af dyrelyde og stilheden. Ud på landet. Helst langt væk, hvor man i stilheden kan sidde indendøre og nyde en bog imens sneen falder stille udenfor. 




 






søndag den 5. januar 2014

At bo ved havet

Nogle gange får jeg abstinenser efter at flytte langt væk fra den tætte civilisation og bare bo helt ude i naturen. Jeg får lyst til at omgive mig med den smukke natur og glemme alt om problemer, for der vil være løsninger på alle problemer. Og af og til bliver jeg mindet om dette, når jeg ser indretningsbilleder. Nogle af dem får mig til at tænke videre. På hvor sådan en indretning kunne finde sted.
Og i dag går turen til vandet. Havet. 










(Jeg undskylder den mindre billedestorm, men håber der er inspiration at finde i billederne)


mandag den 25. november 2013

En drøm om et walk-in-closet

Jeg er sikker på, at der altid vil ligge en lille drøm om et walk-in-closet i baghovedet på enhver pige. Jeg havde imidlertid glemt denne lille drøm, indtil jeg i efterårsferien træder ind i et sådant "skab". Godt nok var der ikke noget tøj, og det var måske heller ikke så pænt, men selve stemningen formåede at være der alligevel. Siden da har jeg ikke rigtig kunnet få det ud af hovedet, for tænk en gang hvor fint og hyggeligt man kunne gøre det! Jeg forestiller mig, at man, hver gang man træder ind i skabet, må føle sig lidt som børnene i Narnia under gemmelegen. (Hvis du ikke ved hvad jeg snakker om her, bliver du nødt til at se filmen. Den er for god til at lade være!)
Her er lidt eksempler på forskellige fortolkninger af et walk-in-closet!

Dette er et godt eksempel på, at det ikke engang behøver at være særligt stort!

De to nederste billeder er fra bloggen Pagik. Hun havde dog ikke et walk-in-closet, men jeg synes at dette er gode eksempler på, hvad man kune gøre for at få stemningen af et walk-in-closet!


Hvad synes I om walk-in-closets? Har I selv et eller vil I gerne have et? :-)

Forresten har vi opdaget, at en hel del af vores sidevisninger er fra USA og Tyskland. Derfor vil vi lige reklamere lidt for vores fine "Translate" boks i højre sidepanel!

We've come to discover that quite a lot of our visitors are from foreign countries. We're really surprised, but also very happy about that! We hope that our visitors from foreign countries like our blog, but we think, they would like the blog a bit more, if it was in their own language! However, we do not have the time to write every post in both Danish and English, we would like to advertise a bit for the "Translate"-button on the right.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...