tirsdag den 12. november 2013

Office space

Jeg er for tiden ved at gen-indrette mine værelser, og her i weekenden blev det "kontorets" tur! Jeg synes godt, det kan være svært, at indrette uden på forhånd at vide, hvad man går efter, og derfor har jeg lavet en lille liste (og collage) som inspiration, hvis der er andre, som vil gen-indrette et kontor område!

Klik her for at se, hvor det hele er fra

Jeg synes personligt, at et af de vigtigste steder at indrette helt perfekt er ens kontorområde. Det er ikke nødvendigvis at have et helt rum til sit kontor, men så længe man har et bestemt område, så der er tydelig forskel på kreative områder og ens arbejdsområde, er mine erfaringer, at det fungerer. 
Ofte er det svært at finde ud af, hvad man egentlig har brug for, og jeg har derfor lavet en lille vejledende liste, med ting jeg finder essentielle. 

Noget af det vigtigste er klart et bord. Vælg et, du synes er lækkert i designet, farven og materialet. Så får man bare mere lyst til at sætte sig ned og arbejde. Det behøves ikke at være dyrt for at opfylde disse behov, fx har IKEA rigtig ofte flotte skriveborde til gode priser, og ellers kan man lede på loppemarkeder. 
Nogle kan bedst lide deres skrivebord enkelt, men jeg kan godt lide, at der er nogle skuffer eller rum til opbevaring. Hvis man finder drømme bordet (uden opbevaringsplads), kan man selvfølgelig bare tilsætte en fin lille brevbakke eller en lille stak flotte æsker. 

Når man har et bord, er det nærliggende at anskaffe sig en stol. Personligt elsker jeg, når man kan rotere på stolen, da man så hurtigt kan vende sig om uden at skulle sidde halvskævt. Ryglæn er også super rart, når man skal sidde og tænke lidt over en problemstilling, da man på denne måde også kan slappe lidt af.

En sidste nødvendig ting til arbejdsområdet er helt klart ordentlig og godt lys. Lystent til at arbejde bliver væsentligt større, når man rent faktisk kan se, hvad man laver. Igen: vælg en lampe, der skiller sig lidt ud, eller gør en almindelig lampe lidt personlig.

Når alt det grundlæggende er på plads, er der kun tilbage at sætte et personligt præg på det hele. 
Om vinteren elsker jeg at have stearinlys på mit værelse, da det skaber en hygge, omkring det man nu laver. Jeg elsker desuden blomsters effekt på et rum, og jeg er derfor altid i ekstra godt humør, når der er blomster på mit skrivebord. 
Jeg skrev lidt længere oppe, at jeg godt kan lide opbevaringsplads i mit skrivebord, men siden jeg ofte har rigtig mange papirer i mit arbejdsområde, er det super lækkert med en slags opslagstavle! For at bryde en eventuel kedelig farvepalet, kan man købe en nedtonet opslagstavle og male kanten i en pastel eller pang farve. Det ser super fedt ud, synes jeg. Jeg så forleden en fin klys opslagstavle i IKEA, som kunne være god til det projekt. 

Hvad synes I om den her slags indlæg? Det tager en del længere tid at lave, så hvis det ikke er et hit, er det jo ærgerligt at bruge tid på ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...