torsdag den 28. november 2013

A library is a hospital for the mind






Jeg har altid læst meget, men det seneste stykke tid er det desværre ikke blevet til meget. Dog fandt jeg her den anden dag tiden til det under en bustur. Universet af ord, afsnit liv og sætninger greb mig igen på den måde kun en god historie kan. I dag kom jeg så i tanke om, hvor lækkert og cool det ville være med et bibliotek derhjemme? Personligt synes jeg, at biblioteker er umådelig hyggelige, så det ville da være fantastisk at have et derhjemme. Dog er det formodentlig de færreste, der har et kæmpe stort hus, hvor de kan afsætte et helt rum til bibliotek. Derfor har jeg fundet nogle billeder, der er mere realistiske (dog sneg et par urealistiske sig også med), som man kan bruge til inspiration, hvis man ligesom jeg også ville elske at have et personligt bibliotek heh

Tips til at skabe en biblioteksstemning:
1) Køb en hulens masse gode bøger. Faglitteratur, biografer, skønlitteratur, historiske bøger.
2) Sæt evt. en masse hylder eller reoler op, hvor bøgerne kan stå på. Du kan dekorere lidt med nogle enkle vaser, billeder i ramme, opbevarings bokse eller blade.
3) Sørg for at have noget ordentlig belysning. Det har dine øjne bedst af.
4) Skab gode siddepladser, så du kan sidde godt med dine bøger.
5) Fyld evt. en helt væg op med bøger - så har du stadig mulighed for at bruge rummet til andet! Men brug ikke væggen med et eventuelt vindue - dette kan godt suge alt lyset ud af rummet, hvis mange af bøgerne er mørke i det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...